NEURO Co nás baví?
Úvod | Spolupráce | Know-How | Co nového přináší Google Analytics 4?
26. leden 2023 Know-How
Možná již víte, že služba Universal Analytics od společnosti Google přestane od 1. července 2023 zpracovávat nová data, tedy měřit návštěvnost. Proto vám doporučujeme, co nejdříve začít měřit web pomocí Google Analytics 4. S nasazením vám rádi pomůžeme, není to nic složitého. Pokud již GA4 používáte a chcete se v nich lépe vyznat a naučit se více, dejte vědět!
Nové Google Analytics 4 (GA4) přicházejí s naprosto odlišnou filozofií – analytikou založenou na událostech. V Universal Analytics (UA) byla středobodem měření návštěva – všechna data a pohledy byly rozkouskované po návštěvách. Zajímal vás tedy počet návštěv, průměrná doba návštěvy, průměrný počet stránek na návštěvu. Universal Analytics se následně pokoušely spojit jednotlivé návštěvy s větším či menším úspěchem.
Pro pokročilejší analytiky a marketéry se však lépe hodí pohled na data ve formě událostí – zajímá je, co konkrétní člověk na webu (a nejen na webu) dělal a jak se choval. Co chce marketér většinou vědět? GA4 obsahují nástroje k podobným úvahám:
K žádné podobné úvaze nepotřebujete návštěvu.
Napište nám
Chcete pomoci s nastavením Google Analytics 4? Vyplňte formulář a napište nám více. Těšíme se na spolupráci!
Vše, co se v Google Analytics 4 stane, je událost – zahájení návštěvy uživatele, zobrazení stránky, kliknutí na odkaz, stažení souboru, odeslání objednávky, přihlášení apod. Pro každého uživatele máte timeline (časovou osu), na které máte poskládány všechny události, ke kterým na webu došlo. Nemusí to ovšem být jen události z vašeho webu – co třeba měřit i mobilní aplikaci anebo události ze CRM systému či v kamenném obchodě? Vlastně si to rozhodnete sami. Vše, co se na webu stane je událost – sjel uživatel na konec stránky? Ano, pošlete si do GA4 událost, jaké produkty během skrolování viděl. Zobrazil se mu u toho banner partnera? Ano, pošlete si do GA4 událost "zobrazení banneru partnera".
Google Analytics 4 vám nabízí nové přehlednější prostředí, které si můžete přizpůsobit vašim potřebám. Můžete si tvořit vlastní jednoduché a jasné reporty. Jistě znáte spoustu nepřehledných reportů v Universal Analytics, které nebyly moc praktické a většinu důležitých informací jste se dozvídali „proklikáním“ několika základních reportů. V GA4 si uděláte pořádek a nepotřebné reporty jednoduše odstraníte.
Najdete zde také všechny metriky a dimenze, na které jste zvyklí – uživatele, návštěvy, zdroje návštěvnosti, míra okamžitého opuštění apod. Nemusíte se tedy obávat, že se budete ztrácet v nové terminologii. Vše se jen „počítá“ jinak – chytřeji a přesněji.
Chceme vám co nejvíce ulehčit situaci, a proto vám nabízíme pomoc ruku. Je jedno, jestli chcete pomoci pouze s vložením měřícího kódu a základním nastavením nebo máte zájem o rovnou školení v Google Analytics 4. Možná také s návštěvností webu právě začínáte nebo chcete začít a nevíte jak na to.
Dejte nám vědět do 31. března pomocí kontaktního formuláře, abych vše společně stihli do 1. 7. 23 a vaše měření návštěvnosti kontinuálně pokračovalo.
Předem děkujeme za spolupráci a ať žije webová analytika!
Napište nám
Chcete pomoci s nastavením Google Analytics 4? Vyplňte formulář a napište nám více. Těšíme se na spolupráci!
Armády 2973/26
155 00 Praha 5
+420 270 005 275
info@vizus.cz
servis@vizus.cz